p align="center"> تبلیغات

وبلاگ-کد لوگو و بنر

سازنده تابلوهای تبلیغاتی

وبلاگ-کد لوگو و بنر

دریافت کد همین آهنگ

الهی شکر


روزی یکی از علما در خواب دید که به محضر فرشتگان راه یافته است. دید که فرشتگان سه دسته اند و نامه هایی را دریافت و بعدآنها منتقل می کنند. دو و سه از آنها فعالیت زیادی داشتتند اما یک گروه دیگر فعالیت کمی داشتند. رفت تا از آنها بپرسد چه کار می کنند.

سراغ گروه اول رفت از آنها پرسید شما چه می کنید؟ این نامه ها چیست؟ از کجا آمده؟ به کجا میره؟ یکی از آن فرشتگان به او گفت این درخواست های مردم از خداست ما این ها را که از زمین می اید رو دسته بندی می کنیم و به درگاه خدا می فرستیم. سراغ گروه دوم رفت و همان سوالها را از آنها پرسید یکی از آنها گفت ما جواب درخواست هایی که مردم از خدا اجابت کرده را به کل عالم ابلاغ می کینم تا همه عالم دست در دست هم دهند تا آن مخلوق به خواسته خود برسد.

سراغ گروه سوم رفت دید که فعالیت آنها به اندازه دو گروه دیگر نیست و فعالیت آنها خیلی خیلی کمتر از دو گروه دیگر است. از آنها پرسید که شما چه کار می کنید؟ چرا شما کارتان کمتر از دیگران است؟ فرشته ای جواب داد وقتی بنده ای از خدا خواهش می کند و خدا خواهشش را برآورده می کند ما شکر ی که بنده به  جا می آورد را به درگاه الهی می بریم و این که چرا ما زیاد کار نمی کنیم به این دلیل است که بندگان تا وقتی گرفتاری دارند به خدا روی می آورند و وقتی گرفتاری آنها رفع شد خدا را فراموش می کنند و عده کمی خدا را شکر می کنند.

واقعاً چرا ما انسانها اینجوری هستیم ؟چرا تا وقتی مشکلی برامون پیش میاد خدا رو می شناسیم .ولی وقتی مشکلمون رفع شد خدا رو تا یه مشکل دیگه فراموش می کنیم؟ حالا شما فکر کن چقدر از اون نامه هایی که به سمت خدا میره برای ما هست؟ چقدر از اون نامه هایی که از درگاه خدا میاد واسه ما هست؟ چقدر از اون نامه های شکر برای ماست؟ تعداد کدام نامه ها بیشتر است؟ درخواست ما از خدا یا شکری که به جا می آوریم؟ همونقدر که نامه اجابت به سمت ما اومده ما نامه شکر برای خدا فرستادیم؟

نامه های شخصی رو که هیچ یه نامه که بیشتر  ماها برای خدا فرستادیم این بود که خدایا پسته های ما رو سرما نزنه . این خبر، نامه های شما بود؟ شما اینو از خدا خواستید؟ نگید نه که باور نمی کنم. حالا که سرما نزده به نظر تون وقتش نرسیده ما هم نامه های تشکر مون رو بفرستیم برای خدا؟

همونجوری که خدا درخواست ما رو اجابت کرد و پسته هامون رو سرما نزد ما هم باید درخواستش رو اجابت کنیم . نگو خدا به فلانی یه عالمه پسته داده به من هیچی نداده من چرا شکرش کنم. نگو هر چی زمین پسته خوبه برای غریبه هاست ما خودمون زمین های خوبی نداریم اونا باید خدا را شکر کنن نه ما، اونا باید به دیگران کمک کنن نه ما اصلاً این حرفا رو نزن. اگه خدا بهت یه دونه پسته هم داده باید شکر همون را به جا بیاری چون اگه خدا می خواست همون یه دونه رو هم بهت نمی داد. شکر خدا رو به جا آوردن خیلی هم سخت نیست. به جای اینکه توی خونه نماز تو بخونی به خاطر خدا برو تو مسجد بخون، بجای اینکه بذاری قرآن کنار خونت خاک بخوره بردار یه چند صفحه شو بخون چی میشد به همون تعداد دونه هایی که خدا به ما پسته داده ما به همون تعداد آیات قرآن را می خونیم؟ فکر شو بکن اگه اینجوری بود بعضی از ما ها باید هر روز تو خونمون ختم قرآن میذاشتیم. حالا ختم قرآن پیشکش روزی یه صفحه قران بخون همون بسه.

امان از ما آدم ها که حاضر نیستیم برای کسی که همیشه به فکر ماهست و می خواد ما رو خوشبخت کنه روزی چند دقیقه وقت بذاریم و ازش تشکر کنیم. آدم وقتی یه نفر دیگه یه جا کارشو راه میندازه و کمکش می کنه چند بار میره ازش تشکر می کنه و اگه اون کار خیلی مهم باشه براش کادو و گل و شیرینی هم می گیره حالا خدا که داره هر روزه این همه نعمت به ما میده و ما رو کمک می کنه و از این همه سختی ها و مشکلات رها میکنه نباید بریم ازش تشکر کنیم؟ راستی تاحالا واسه خدا کادو گرفتی؟ آخرین کادویی که گرفتی چی بود؟؟؟

شکر نعمت نعمتت افزون کند   /    کفر نعمت از کفت بیرون کند

 

با تشکر فراوان از علی پرکان با آرزوی سر بلندی و مقاله های بیشتر

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 11 خرداد 1392 13:7 |- سجاد جمالزاده -|


ϰ-†нêmê§